Beiträge von Invalidizator

    Die Software habe ich nicht geupdated. Laut der Ford Werkstatt, gibt es "sehr wahrscheinlich" keine neue Updates (letztes mal habe ich in Sommmer 2016 alle Module geupdated), aber sie waren nicht wirklich sicher (Ausrede: jetzt können wir nicht checken bla bla bla) und haben mir gesagt an anderer Tag das Auto dafür zu bringen... und ich hatte kein Lust darauf. Aber denke ich mir, muss ich das Auto trotzdem irgendwann bringen. Anderer Hinweis von der Werkstatt war das Getriebeöl zu wechseln, aber es gibt nur ca 20.000 km seit dem letzten Wechsel.

    Das Problem war ursprünglich defekten Schlauch des Turboladers. Er hattet einer 3 cm Riss entlang. Es hattet letztendlich nichts mit die Getriebe zu tun. Laut der Werkstatt, das Steuergerät hat deswegen falsche Werte für der Luft bekommen und ist alles schief gegangen. Das war eine riesige Entlastung für mich, da es am Ende nur ca. 200€ mich gekostet hat.
    Und das Problem am Ende hat gelöst ausgeschaut. Es hat wieder nach dem Anlernen butterweich geschaltet. Aber, 1 Monat später und ich wieder bemerke solche ruckartige Schaltungen. Nichts schlimm, aber auf jedem Fall unangenehm. Jetzt wirklich habe ich keine Ahnung mehr was zu tun. Eventuell überrede ich mich für SW Updates zum Werkstatt zu fahren und checken.
    Wenn es etwas neues in die kommenden Wochen gibt, schreibe ich hier Updates.

    Hi,

    I'm having the same problem... Especialy when I put the automatic transmision in Drive, the engagement is very harsh.
    I brought my car to a wel known automatic transmission specialist in Belgium.
    Problem is the C1/K1 valve..
    Wear in C1/K1 clutch control bore allows circuit pressure loss, preventing proper hydraulic actuation of C1/K1 clutches, wish results in harsh engagement and downshifts..
    The C1 valve of my car wil be replaced next week...

    I had the problem described in this topic by many for some time already, with the harsh engagement, delay in changing gears and so on.
    It was especially pronounced on hot weather days, or after agressive Autobahn driving and then taking the exit and downshifting into 3rd gear, it would jerk suddenly and harsh.
    But the worst was couple of days ago. Immediately after starting the car I noticed weird shifts in the gears and slight jerks at constant city speeds.
    And after a while, during driving on the Autobahn with cruise control engaged I got an "Engine malfunction" message on the Convers+ display.
    I was expecting the worst, but they said from the service that some vacuum hose was torn and it lost pressure or something. I think we are talking about the same thing here.
    Anyway, the car is still in the workshop and I'll have to see if replacing that hose solves the problem.
    By the way, I did last year an automatic transmission oil change, after experiencing the same violent jerks during the summer and it solved the problem for a while... until this summer.
    So, it kinda makes sense if that hose was sligtly losing the pressure when it is hot outside and in the end gave up completely.